Seguim amb els espais d’aprenentatge i el Land Art com a fil conductor. Al llarg de les sessions s’ha anat incorporant nous materials, els quals també han sigut distribuïts en l’espai de formes diferents. És curiós observar l’evolució d’aquells que s’han mantingut i s’han modificat amb les intervencions que han realitzat els nens i nenes. Per exemple, s’han introduït pedres pintades amb lletres, pinyes i bastons decorats de sessions anteriors. Seria molt interessant poder partir amb els mateixos alumnes de la última sessió realitzada, ja que és així com aquests atribuirien nous significats a aquests elements i trobarien altres usos a la distribució de l’espai. Tot i així, és per aquest motiu que tot i que els alumnes que assisteixen cada setmana són diferents, es procura deixar algun rastre de la dinàmica anterior. Aquesta estratègia també permet donar noves idees als nens i nenes que entren en contacte per primera vegada amb els materials. Un dels exemples més clars d’aquesta setmana ha sigut el tronc en forma de cercle que es va trencar en la sessió anterior. Malgrat tenir el dubte de retirar el material trencat de la instal·lació, vaig decidir mantenir-lo per observar si aquest podia prendre una funció diferent a la que fins ara els grups li havien atribuït. La decisió va portar a que un conjunt d’alumnes donessin un nou significat al material, fent que el tronc es convertís en un tió.
La capacitat creativa dels estudiants no deixa de sorprendre, i tot i haver proposat els mateixos elements o similars al llarg de les sessions, sempre s’observen resultats molt diversos. En la sessió d’avui ha emergit diversitat de produccions: un tió, un pessebre, una illa amb tempesta, una composició d’una casa amb una palmera i un riu, un quadre de Picasso, un tauró, cares, etc. A mesura que anava emergint el vocabulari, aquest s’anava recollint a la pissarra.
Finalment, una vegada acabada l’estona de joc, hem repassat les paraules en anglès recollides durant el joc, i les hem escrit tot fent el dibuix d’allò que cada alumne ha creat.