Hem de permetre el caos en el joc…

Les vides que pot arribar a prendre un objecte en les mans d’un infant són fascinants. Fa anys, cosia petits pins i collarets amb les figures de feltre que avui hem utilitzat. Jugava amb elles combinant formes i colors per crear noves narracions, com avui ha fet l’Arcadi. Feia temps que guardava en una caixeta aquest material, esperant poder donar-li un nou ús. Després de tant temps, l’he rescatat per crear una petita instal·lació de joc combinant-lo amb l’arc de sant martí Waldorf i aprofitant així les múltiples possiblitats de joc i de colors que aquest també ens dóna.

Així doncs, aquest ha sigut l’espai que he preparat per l’Arcadi. Òbviament, sempre és molt més enriquidor poder compartir aquest joc amb altres infants, però tot i així, la interacció amb els materials permeten desenvolupar igualment representacions mentals inconscients a través del moviment i també conscients a través del joc simbòlic.

Els adults, en aquest tipus d’activitats, hem de poder permetre el caos, la destrucció de l’ordre que hem creat per tal que emergeixi la desestructuració com a interpretació de l’espai de joc que els infants fan seus i que acaben posseint en sentit físic i psíquic.

L’espai preparat ha permès emergir el plaer sensorial des de diferents perspectives visuals i tàctils, a més de diferents moviments corporals. Acotar-se, agrupar, apretar, reconèixer formes i colors, acumular, apilar, crear narracions… Tots aquests aspectes han anat sorgint.

Per exemple, el primer que ha fet l’Arcadi quan ha entrat a l’espai ha sigut agrupar els cercles per una banda i les papallones per l’altra, reconeixent així la geometria de les formes. També anava dient altres formes que ell coneix: estrelles, cor, triangle, quadrat… Per altra banda, també hem classificat els materials per colors: blau, verd, taronja…

L’espai també ha anat derivant cap al joc simbòlic, especialment a temes culinaris :). Finalment, hem acabat jugant amb l’arc de sant martí i l’Arcadi ha volgut fer una moto de la seva mida!

Hem gaudit d’una tarda creativa i de molts aprenentatges, on les petites figuretes de feltre han pogut prendre noves vides!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s